pátek 22. května 2009

Jak může katolík a ministrant svolávat náckovské akce?

(...) "Ze zoufalství jsem se rozhodla, že se obrátím na média, když jsem zjistila, že jeden ze svolavatelů nacistického pochodu je ministrantem zdejší fary," říká mi Jana Zajícová, učitelka na děčínské základce. 

Vypráví mi o Jiřím Engelhartovi, Berčíkově komplici z Ústí. Ani druhý svolavatel pochodu není uliční rváč, naopak. V neděli ministruje v děčínském kostele svatého Františka z Assisi. Jeho matka, hrdě se hlásící k volnočasovým aktivitám svého syna, zde pracuje jako pastorační asistentka, něco jako šiřitelka Božího dobra. Celá rodina, včetně otce s vytetovaným hákovým křížem na zadku, bydlí v domě patřícím pod děčínskou farnost. 

"Psala jsem do Katolického deníku, jak může katolík a ministrant svolávat náckovské akce," říká mi Zajícová. 

To bylo před necelým rokem, kdy Engelhart organizoval pochod proti drogám, k němuž se náhodou připojili náckové. Církev to nezajímalo - a nezajímá ani teď. Kvůli Engelhartovým sprostým nadávkám dceři Zajícové po posledním ústeckém pochodu se na děčínskou faru i do kostela vydal její otec, aby se faráře zeptal, jak je to možné. Takhle si Ježíš lásku určitě nepředstavoval. 

"Nejdřív se přede mnou schovával a pak mi řekl, že je to civilní záležitost," vysvětluje otec Zajícové.

Takoví milí náckové - Reflex.cz

(...) Pochod Ústím nenahlašovala Dělnická strana, ale dva konkrétní občané - pan Adam Berčík z Ústí nad Labem a Jiří Engelhart z Jílového u Děčína. Oba jsou zasloužilí náckové. Oba se v minulosti účastnili řady neonacistických akcí, a Berčík je dokonce nácek s politickými ambicemi - kandidoval za Dělnickou stranu ve volbách (na dvanáctém místě).

Vláda strachu - Reflex.cz

(...) Engelhart patří rovněž mezi agilní členy neonacistické scény, což dokládá jeho účast například na Křišťálové noci v listopadu 2007 i na demonstraci "Za svobodu slova" pořádanou 17. listopadu 2007 Autonomními nacionalisty Střední Čechy. Na fotografii je zde zachycen společně s neonacistou Martinem Vachtou, který byl nedávno odsouzen na nasilné napadení ve Strakonicích. Engelhart se také zúčastnil pokusu o pogrom na romské obyvatele janovského sídliště 17. listopadu 2008.

Ústí nad Labem - české Drážďany? - Antifa.cz


Žádné komentáře:

Okomentovat